Комп’ютерна підтримка в початковій школі
Чекамова
Світлана Миколаївна,
вчитель початкових класів,
спеціаліст I кваліфікаційної категорії.
Бурхливий розвиток нових
інформаційних технологій має вплив на розвиток особистості сучасного учня.
Значна кількість нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних
технологій у телебаченні, розповсюдження ігрових засобів, електронних іграшок і
комп'ютерів впливають на сприйняття дитиною навколишнього світу. Істотно
змінюється і характер улюбленої практичної діяльності дітей – гри, змінюються
улюблені герої і захоплення.
Зауваживши
вище перелічені фактори, творча група вчителів початкових класів змінила тему,
над якою працювала минулого року на більш актуальну: «Використання електронних засобів навчання в організації
навчальної діяльності молодших школярів». У складі творчої групи: Анацька М.В.,
Ткаченко І.О., Тронь Н.С., Чекамова С.М.
Основні напрямки роботи творчої групи у 2011 –
2012 н.р.:
Ø конкретизація концептуальних положень використання ЕППЗ в
початковій школі;
Ø робота по індивідуальним самоосвітнім траєкторіям;
Ø огляд новинок педагогічної та методичної літератури з
означеної теми;
Ø методичні оперативки, дискусії щодо особливостей
використання ЕППЗ на уроках в початковій школі;
Ø моделювання та проведення уроків з використанням ІКТН;
Ø проведення перевірки доцільності використання
ЕППЗ, засобом контрольних робіт в
експериментальному класі і звичайному;
Ø презентація
електронних засобів навчання в початковій школі на
засіданні МО.
засіданні МО.
З метою
розповсюдження досвіду впровадження ЕППЗ в початковій школі були проведені відкриті уроки: Ткаченко І.О.- з предмету
«Я і Україна», Тронь Н. С. - з предмету
«Математика», Анацька М. В.- з предмету
«Я і Україна», Чекамова С. М.- з
предмету «Математика».
Вчителями творчої
групи використовуються не тільки ЕППЗ, а й мультимедійні презентації. При цьому уроки стають
своєрідними міні - проектами, цікавими для дітей, бо створені на доступному
рівні та несуть певне змістове та навчальне навантаження.
З практики можна сказати, що методика
використання мультимедійних технологій у процесі вивчення навчального матеріалу
сприяє наступному:
- посиленню мотивації навчання
учнів;
- вдосконаленню системи
управління навчанням на різних етапах уроку;
- зростанню якості навчання і
виховання, підвищенню інформаційної культури учнів;
- підвищенню рівня обізнаності
учнів щодо сучасних інформаційних технологій;
- демонстрації можливостей комп’ютера
не лише як засобу для гри.
Мультимедіа вчителі
використовують не лише на уроках, а й у позакласний час: конкурс «Перлини
народної душі», свято «8 Березня», свято «Посвята в читачі», неодноразово під
час батьківських збрів, при проведенні дня відкритих дверей для майбутніх
першокласників.
На 2012 – 2013 н. р. творча група вчителів початкових класів
планує продовжити працювати над темою «Використання електронних засобів
навчання в організації навчальної діяльності молодших школярів» і ставить перед
собою більш ґрунтовні завдання,
наприклад:
Ø вивчення та впровадження у практику навчально – виховного
процесу відповідного перспективного
педагогічного досвіду вчителів міста, області, країни;
Ø розробка та оприлюднення рекомендацій для вчителів щодо
впровадження ЕППЗ в освітній процес
школи I ступеня;
Ø розробка та оприлюднення рекомендацій для учнів щодо
безпечної життєдіяльності в умовах інформатизації освіти тощо.
Педагогічна наука, практика освітнього процесу та досвід
роботи творчої групи вчителів початкових класів ЕНВК№1 свідчать, що за
допомогою ІКТН в учнів з'являється стійкий інтерес до навчання; потреби в
колективній праці, спрямованій на одержання спільного результату, а у педагога
змінюється позиція – він стає носієм нового педагогічного мислення.
Немає коментарів:
Дописати коментар