вівторок, 17 квітня 2012 р.

Комп’ютерна підтримка в початковій школі

Комп’ютерна підтримка в початковій школі

      Чекамова Світлана Миколаївна,
вчитель початкових класів,
спеціаліст I кваліфікаційної категорії.
Бурхливий розвиток нових інформаційних технологій має вплив на розвиток особистості сучасного учня. Значна кількість нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій у телебаченні, розповсюдження ігрових засобів, електронних іграшок і комп'ютерів впливають на сприйняття дитиною навколишнього світу. Істотно змінюється і характер улюбленої практичної діяльності дітей – гри, змінюються улюблені герої і захоплення.
Комп’ютер, поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, демонстраційної таблиці, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати різні ситуації оточуючого світу повинен стати на допомогу вчителю.
Зауваживши вище перелічені фактори, творча група вчителів початкових класів змінила тему, над якою працювала минулого року на більш актуальну:  «Використання електронних засобів навчання в організації навчальної діяльності молодших школярів». У складі творчої групи: Анацька М.В., Ткаченко І.О., Тронь Н.С., Чекамова С.М.
Основні напрямки роботи творчої групи у 2011 – 2012 н.р.:
Ø  конкретизація концептуальних положень використання ЕППЗ в початковій школі;
Ø  робота по індивідуальним самоосвітнім траєкторіям;
Ø  огляд новинок педагогічної та методичної літератури з означеної теми;
Ø  методичні оперативки, дискусії щодо особливостей використання ЕППЗ на уроках в початковій школі;
Ø  моделювання та проведення уроків з використанням ІКТН;
Ø  проведення перевірки доцільності використання ЕППЗ,  засобом контрольних робіт в експериментальному класі і звичайному;
Ø  презентація  електронних  засобів  навчання в початковій школі на
засіданні МО.
З метою розповсюдження досвіду впровадження ЕППЗ в початковій школі були  проведені відкриті уроки: Ткаченко І.О.- з предмету «Я і Україна», Тронь Н. С. -  з предмету «Математика», Анацька М. В.- з предмету  «Я і Україна», Чекамова С. М.-  з предмету «Математика».
Вчителями творчої групи використовуються не тільки ЕППЗ, а й мультимедійні презентації. При цьому уроки стають своєрідними міні - проектами, цікавими для дітей, бо створені на доступному рівні та несуть певне змістове та навчальне навантаження.
З практики можна сказати, що методика використання мультимедійних технологій у процесі вивчення навчального матеріалу сприяє наступному:
- посиленню мотивації навчання учнів;
- вдосконаленню системи управління навчанням на різних етапах уроку;
- зростанню якості навчання і виховання, підвищенню інформаційної культури учнів;
- підвищенню рівня обізнаності учнів щодо сучасних інформаційних технологій;
- демонстрації можливостей комп’ютера не лише як засобу для гри.
Мультимедіа вчителі використовують не лише на уроках, а й у позакласний час: конкурс «Перлини народної душі», свято «8 Березня», свято «Посвята в читачі», неодноразово під час батьківських збрів, при проведенні дня відкритих дверей для майбутніх першокласників.
На 2012 – 2013  н. р. творча група вчителів початкових класів планує продовжити працювати над темою «Використання електронних засобів навчання в організації навчальної діяльності молодших школярів» і ставить перед собою більш ґрунтовні  завдання, наприклад:
Ø  вивчення та впровадження у практику навчально – виховного процесу  відповідного перспективного педагогічного досвіду вчителів міста, області, країни;
Ø  розробка та оприлюднення рекомендацій для вчителів щодо впровадження ЕППЗ в освітній  процес школи I ступеня;
Ø  розробка та оприлюднення рекомендацій для учнів щодо безпечної життєдіяльності в умовах інформатизації освіти  тощо.
Педагогічна наука, практика освітнього процесу та досвід роботи творчої групи вчителів початкових класів ЕНВК№1 свідчать, що за допомогою ІКТН в учнів з'являється стійкий інтерес до навчання; потреби в колективній праці, спрямованій на одержання спільного результату, а у педагога змінюється позиція – він стає носієм нового педагогічного мислення.




Немає коментарів:

Дописати коментар