середу, 12 листопада 2014 р.

Яке значення має вода? (1 клас)

Природознавство (1 клас)
Тема. Яке значення має вода?
Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про воду, її властивості та стани; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між неживою  та живою природою;
розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення учнів;
виховувати бережливе ставлення до природи, сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Обладнання: набір карток-картинок для групової роботи «Стани води», звуки води, картки настрою (краплинки), пляшка з водою, презентація Power Point,  підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя.
Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (картки), практичні (вправи).
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуально-відокремлена, фронтальна, колективна.
Хід уроку
I.    Організаційний етап
Нумо, дітки, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок! 
Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайте їх у нашому класі.
А тепер часу не гаймо
І урок наш починаймо.
II.     Контроль знань учнів.
2.1. Які властивості має вода? (усні відповіді дітей)
( На дошці картинки властивостей води)
          2.2.   У яких станах буває вода? (робота в парах)
Діти у яких станах перебуває вода у природі?
Стан води

                    рідкий                                 твердий                газоподібний

Учні об’єднані по двоє. Кожна група одержує набір карток – ілюстрацій води в різних станах.
Завдання:
1 – відібрати ілюстрації, на яких вода в рідкому стані;
2 – в твердому стані;
3       – газоподібному.
III.           Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація).
-         Сьогодні ми продовжимо вивчати воду. Ой а що це за звук?
-         Та до нас завітала в гості чарівна капелька. Вона пропонує подорож по нашій планеті щоб з’ясувати де в природі зустрічається вода та яке вона має значення. Ой капелько мабуть нам не потрібні ці знання. Так, діти?
-         А навіщо вивчати цю тему?
-         Тож вирушаймо. (виконуємо рухи)
IV.           Вивчення нового матеріалу.
·        Гра «Ніч і день»
«Ніч» - діти заплющують очі і лягають на парту, слухають звуки води.
«День» – діти піднімають голівки, розплющують очі і називають, звуки якої води вони почули. (Річка, водоспад, море, болото, дощ, рипіння снігу)
-  Погляньте на екран, вода в природі дійсно зустрічається в річках (слайд 1,2), озерах (слайд 3,4), в морі (слайд 5,6), океані (слайд 7,8,9), у струмочку(слайд 10), водоспади (слайд 11,12),  на болоті (слайд 13,14,15), випадає дощем (слайд 16,17).
-         Якщо так багато води в природі то яке вона має значення?
-         Чи можемо ми прожити без неї?
-         А тварини і рослини?
·        Робота з підручником. (с. 44-45)
-       Діти, послухайте, яку історію розповів мені Карасик Золотенко. Якось посперечилася дощові крапельки, у кого з них найважливіша робота. Давайте їх розсудимо. (Учні виконують роль крапельок і пояснюють, яку користь вони приносять)
-       То яка крапелька найважливіша?
V.  Первинна перевірка засвоєння знань.
·        Робота в зошиті. (с. 15)
Учні розглядають малюнки і пояснюють що переплутав художник.
·        Бесіда.
- У моїх руках пляшка води, багато її в ній? ( Так) А якщо воду вилити?
- Діти,  давайте уявимо що на всій планеті зникла вода. Що трапиться? (Де немає води,там немає життя)
- Людина може прожити без води тільки три дні.
- Отже, ми вияснили, що без води неможливе життя на Землі. Часто буває так, що вода є, але нею неможна користуватися. В яких випадках? (Коли вона забруднена)
VI.           Первинне закріплення знань.
Робота в зошиті (ст. 15)
VII.       Контроль та самоперевірка знань.
·        Бесіда
-       Як ви розумієте слова: Зачиняй міцніше кран, щоб не витік океан»?
-       То чому потрібно берегти воду?
-       Як це можна робити?
VIII.      Підведення підсумків, рефлексія.
-         Що цікавого ви дізналися на уроці?
-         Чи корисно нам з вами це знати?
-         Чому вода дорожча за золото?
-         Цікаво вам було на уроці?
·        Гра «Крапля настрою».
-           Чарівна краплинка пропонує розфарбувати її в колір вашого настрою. Якщо вам сподобалось працювати, ви маєте приємні враження від уроку фарбуєте голубим світлим кольором.
-           Якщо не все вдалося і були труднощі, синім.
-           Якщо вам було не цікаво, ви в поганому настрою, темним кольором.


Немає коментарів:

Дописати коментар